sobota, 25 maja 2013

Początek-złożenie papierów

O wszystko najlepiej zatroszczyć się w styczniu-lutym.Wtedy warto poprzeglądać oferty uczelni i znaleźć strony, które pomogą nam się tam dostać. Ja korzystałam z www.eduabroad.pl, ale w necie jest wiele innych.
O możliwości studiowania w Danii dowiedziałam się na targach edukacyjnych, odbywających się na początku marca w Warszawie. Papiery złożyłam chyba bardziej za namową rodziców, niż z własnej inicjatywy. Termin rekrutacji na okres letni(sierpień/wrzesień) upływał 15 marca, więc na załatwienie sobie referencji od nauczycieli(przetłumaczonych na ang), napisanie listu motywacyjnego(po ang), zeskanowanie tego oraz zdjęć, dowodu osobistego i ostatniego świadectwa miałam jakieś 4-5 dni. Wszystko w biegu.
Gdy byłam pewna, że to koniec formalności, okazało się, że następnie muszę wprowadzić dane do duńskiego, tzw. systemu KOT. Ok, wprowadziłam, wybrałam uczelnie i kierunki. Do tej pory wszystko traktowałam jak przygodę, na zasadzie "spróbuję, żeby potem nie żałować, że tego nie zrobiłam". Super, ładnie, fajnie, aż dostałam maila z datą rozmowy kwalifikacyjnej i testu z ang., wyznaczonej na środek kwietnia. Testy ze znajomości ang. odbywały się 11-13marca, ale z racji tego, że traktowałam to jak przygodę i za późno się dowiedziałam, nie pojawiłam się wtedy. Termin wyznaczyli mi w połowie kwietnia. Nie ma sensu obawiać się rozmowy; do Warszawy przyjechał sam dyrektor ZIBAT, starszy mężczyzna koło sześćdziesiątki, miły, sympatyczny. Chwilami ciężko było wyłapać o co mu chodziło(akcent), ale cała rozmowa przebiegała w luźnej atmosferze.

2tyg temu dostałam maila z warunkowym przyjęciem na studia. Teraz już kontaktuję się bezpośrednio z moim campusem, dostałam kolejne papierki do wypełnienia i odesłania, m.in. kontrakt studencki.
Obecnie czekam  na odpowiedź od Międzynarodowego Koordynatora z Campusu Koge, który ma mi pomóc znaleźć mieszkanie na pierwsze miesiące.

3 komentarze:

  1. Mogę wiedzieć jakie przykładowe pytania zadano Ci na rozmowie kwalifikacyjnej ?

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyłączam sie do pytania. Mozesz mi rownież powiedzieć na co głownie zwracają uwagę przy rekrutacji? Chodzi mi o oceny i wyniki z matury.Czu zeby studiować w Danii trzeba mieć bardzo dobre wyniki?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiem czy bym się odważyła na wyjazd do Danii na studia ale z chęcią poczytam jak wyglądają tam zajęcia, jakie prowadzą kierunki. Ja zostaje w Polsce, zobacz tutaj gdzie jest najlepsza architektura prowadzona w stolicy. Od zawsze myślałam i marzyłam, że będę zdawać na kierunek artystyczny. Trzeba mieć talent ale trzeba i mocno pracować.

    OdpowiedzUsuń